Een positieve mopperkont

tina fey quote bitches get stuff done
Laatst werd ik op kantoor een positief ingesteld mens genoemd. Maar... terwijl de dame van personeelszaken bedenkelijk naar mij keek, je bent ook wel eens een doemdenker. Je kan best wel mopperen. Sta je dan.

Kritisch in plaats van mopperen

Ja het klopt dat ik positief ingesteld ben. Ik zie het liefst de zon schijnen, probeer te omdenken (dat is moeilijk hoor!) en heb altijd goede hoop aan het begin van mijn werkdag. Maar op den duur kan daar inderdaad, de mopperkont om de hoek kijken. Ik zei: Ik kan me inderdaad wel eens behoorlijk irriteren aan de manier waarop wij binnen dit bedrijf werken. Dat leek mij juist goed om wat over te zeggen, ik vind het aankaarten van problemen zeer belangrijk om de organisatie op den duur te verbeteren. Ik voel me eerder kritisch dan een mopperkont. Kritisch zijn, gebruiken we om bepaalde zaken te verbeteren. Mopperen is zeuren om het zeuren. Natuurlijk zijn er altijd dingen waar je kritisch over kan zijn of over kan mopperen, zoals;

Al met al ben ik ook maar een mens; een kritische mopperkont met een positieve inslag :)

Labels: ,