The best thing about being in my 30ies

the best thing about being in my 30ies is that I did all my stupid shit before the internet someecards
Internet is here to stay. Dat weten we natuurlijk al jaren, maar waar jongeren soms niet zo goed bij stilstaan is alles wat je online plaatst voor altijd here to stay is. Ook al heb je het verwijderd, er waart altijd een virtueel logboek van jou rond. Alles is terug te vinden en alles is terug te halen. Haal dus geen stupid stuff uit online!
Nu klinkt dat heel erg logisch. Geen domme dingen uithalen. Ja, als je volwassen bent wel ja. Maar wie heeft er niet domme dingen uitgehaald? Nu en vroeger? Ik kijk dan eventjes naar mijzelf, 15 jaar geleden. Wat ik deed? Aan de lopende band deed ik domme of ondoordachte dingen. Waarvan ik dus het geluk heb, dat deze nooit online zijn gekomen.  Jong en naïef zal ik het maar noemen. Soms waren het domme dingen die ik deed, soms zou je het beter kunnen omschrijven als gênant. Internet kwam in mijn leven toen ik puber was, maar we liepen nog niet rond met telefoons waarmee je filmpjes of foto's kon maken, dat gebeurde pas tijdens mijn studietijd in dusdanig slechte kwaliteit dat ik me hier - gelukkig - ook nooit echt druk over heb hoeven maken. Toch heb ik enkele awkward voorbeelden uit mijn grotendeels offline jeugd:

And the list goes on.

Het staat nu natuurlijk wel op schrift, maar gelukkig zijn er nooit foto's of filmpjes van gemaakt. En daar ben ik erg blij om! Het zou niet zo best op mijn c.v. kunnen staan.


Heb jij ook je gênante momenten offline gehouden?

Labels: