Hallo maart, hallo lente!

Het lijkt wel een terugkerende gedachte: We zijn alweer een maand verder... Maart is net begonnen en de lente kijkt om de hoek en daar ben ik aan toe.

Lente

Hoewel maart officieel aan het einde van de maand betekent dat het lente is, heb ik de kriebels nu alweer te pakken. Letterlijk en figuurlijk (hooikoorts). Ik weet niet of iedereen die kriebels even sterk heeft als ik, maar ik geloof het wel als ik zo om mij heen kijk. Ik pin mij een slag in de rondte op Pinterest (volg me hier) over schoonmaken, terwijl ik helemaal geen huishoud prinses ben. Het komt door de lentekriebels, ik wil graag alles fris en opgeruimd!

Huisvrouw 2.0?

Nu moet je niet denken dat ik als een malle aan het poetsen ben geslagen maar ik probeer wat meer taken in huis aan te pakken, die je normaal een beetje overslaat. En natuurlijk neem ik mijn minimalisme project weer mee in mijn lentegedachten. Ik heb leuke narcissen gekregen voor in huis van mijn moeder en ik zit alweer na te denken over wat ik zal zaaien en planten voor in de moestuin. Ik heb er zin in!

Vrolijk

Je merkt dat de mensen om je heen wat vrolijker worden en dat had ik hard nodig. In de ochtend fiets ik met licht naar mijn werk toe en als ik klaar ben met werken fiets ik met licht terug naar huis toe. De dagen lengen, de winter maakt langzaam plaats voor zonnigere dagen en de krokussen en hyacinten komen door in de voortuin. De vogels fluiten en ik heb zin om rond te huppelen. Ja echt, ik word altijd erg vrolijk van de lente en als ik merk dat andere mensen ook vrolijk worden word ik nóg vrolijker. Het werkt aanstekelijk, eerlijk.

Lentelijstje

Ik heb voor mijzelf een paar dingen op een rij gezet wat ik wil doen deze lente en natuurlijk vergeet ik het opruimen niet, dus dat ik heb ik hieronder ook meegenomen in mijn lijst.

Wat ik ga doen deze lente:
Een taart bakken (en nu echt)
3 nieuwe recepten uitproberen
Op vakantie naar Marokko
Kas klaarmaken

Opruim project:
Mijn keuken herinrichten/herschikken
Winterkleding uitzoeken
Oude kaarten en brieven uitzoeken en weggooien/inplakken

Beter Slapen Challenge

Daarnaast merk ik wel dat ik last heb van voorjaarsmoeheid. Elke ochtend moet ik mijzelf uit bed slepen en as I write: Vandaag ben ik gewoon door mijn wekker heen geslapen. Dat is een unicum. Ik weet dat meer mensen last hebben van voorjaarsmoeheid want ik besprak het feit dat ik zo moe ben met collega's en ze bleken er allemaal last van te hebben. Daarnaast helpt het ook niet dat ik last van hooikoorts heb, waardoor ik tegenwoordig weer meer lig te snotteren in bed.
Dus besloot ik mee te doen aan de Beter Slapen Challenge. Deze challenge loopt van 9 tot en met 13 maart en als je je aanmeld krijg je iedere dag een mail met tips en een opdracht voor die dag. Ik heb er wel zin in, want lekker uitgerust zijn komt mij erg goed uit. Ik ben benieuwd naar de opdrachten die ik zal krijgen. Daarnaast ben ik benieuwd of ik er een beter slaapritme van zal krijgen. Ik kom uit een familie waar ze midden in de nacht eindelijk eens aanstalten maken om naar bed te gaan. Ik ben de grootste uitzondering op de familieregel, hoewel ik vergeleken bij mijn man ook een nachtuil ben. (Ik ben een middagmens zeg ik altijd) Ik merk dat ik vaak moe ben, in verband met piekeren of juist heel veel leuke plannen hebben in de nacht en 's ochtends ligt mijn bed altijd te lekker. Ik weet dat het ook te maken heeft met discipline maar een groot gedeelte heeft te maken met het feit dat ik gewoon moe kan zijn omdat ik te weinig uren heb geslapen (omdat mijn gedachten dus alle kanten op schieten als ik 's avonds in bed lig). Mijn man ziet zijn kussen en ligt te slapen en daar ben ik soms wel een beetje jaloers op. Ik ben geen extreme piekeraar of extreem slechte slaper, maar tips zijn altijd welkom.

En zo pep ik mijzelf weer op om de lente met veel plezier en uitgerust tegemoet te treden. Op naar de voorjaarsschoonmaak, middagen in de tuin met een boekje en het tuinieren in eigen tuin!


Wat zijn jouw plannen deze lente?

Labels: , , ,