Favo YouTube channels

collage de groene meisjes michelle phan ZTRDG a beautiful mess jamie oliver food tube
Heel lang was ik dol op YouTube. Ik keek elke dag naar alle filmpjes die online kwamen. Ik heb zelfs mijn eigen bijdrage aan YouTube geleverd, hoewel in crappy kwaliteit kon ik het niet laten om de voorstellingen van mijn dansen te laten zien. Een heel fijn medium tot ik er ineens genoeg van had. Een beetje meer van hetzelfde leek het en bovendien leek Nederland alleen goed in het opnemen van afleveringen zoals Wie Is De Mol en deze online te zetten. Maar ineens is het weer terug: Mijn liefde voor YouTube. In alle hevigheid is het weer ontstaan, na een goede pauze. En dit zijn mijn favoriete kanalen du moment:

Michelle Phan
Vanaf bijna het allereerste begin volg ik Michelle al (toen heette ze nog Ricebunny), deze video was genoeg om op de rode SUBSCRIBE button te drukken: Basic Smokey Eye Tutorial. Wat is ze enorm gegroeid in al die jaren, ze komt op mij echt als een lief en oprechte meid over. En dat straalt ze uit in haar video's, ook nu. En ze zijn ook heel erg fun.

Foodtube
De lekkerste recepten en interactie met Jamie Oliver. Helemaal top en op tijd ingesprongen door hem om alles interactiever met zijn kijkers en lezers te maken.

Misha Collins
Als Supernatural fan kan ik niet anders dan zijn kanaal bekijken. Hij heeft een heel leuke wereldwijde 'speurtocht' GISHWHES waarmee je elke keer een grappige opdracht moet maken en deze moet vastleggen. Misha Collins host deze speurtocht. GISHWHES staat overigens voor Greatest International Scavenger Hunt the World Has Ever Seen. Alleen al daarom zou je je moeten abonneren op zijn kanaal. Daarnaast krijg je behind the scenes shots van hem of behind the scenes van conventions. Het allergrappigste is misschien nog wel zijn video's 'Cooking fast and fresh with West'. Je moet het gewoon zien!

ZTRDG
Ook vanaf het eerste begin keek ik naar ZTRDG. Heerlijk vond ik dat. Je kent ze wel, van die leuke kaarten bij restaurants en lunchcafées waar ze biologisch en uit het seizoen koken. Goede muziek, duidelijke aanwijzingen en alles wat ze maken lijkt mij lekker. Een jaar geleden hebben ze voor het laatst een video geplaatst, wat ik erg jammer vind. Zij zouden echt regelmatiger (eens per maand minimaal) moeten uploaden. Ik weet zeker dat het HUGE zal worden.

De Groene Meisjes
Hun blogs vind ik altijd al heel fijn lezen, maar ik vind vooral heel erg leuk om naar hun video's te kijken. Het zijn elke keer hele leuke filmpjes waarin ze bijvoorbeeld vragen beantwoorden. Alsof je even bij ze op visite bent en zij jou uitleggen waarom ze bijvoorbeeld veganist zijn. Ik moet ook hieraan toevoegen: goede productie skills heeft Jamie. Zij edit alle video's heb ik begrepen en ik vind dat ze dit erg mooi doet.

A Beautiful Mess
Ik heb soms het idee dat ik alles van A Beautiful Mess opvreet. Terwijl ik zelf behoorlijk weinig doe met hun DIY projecten kan ik niet stoppen met kijken naar alles wat ze maken. Ik lees hun blog heel erg graag en word altijd erg happy van hun fotografie en eerlijkheid. Daarnaast is hun (vrij) jonge kanaal een afspiegeling van hun blog. Mooi.

Fred
Echt supervaag en tegelijkertijd grappig: Fred. Het verhaal van een vervelend ventje. Je moet wel de afleveringen van hem zelf kijken.

JJacks48
Ik keek altijd graag naar haar omdat ze een lief, eerlijk meisje leek. En vooral heel erg oprecht. Ze heeft heel lang geen video's gemaakt en je raad het al: Nu ik weer ben begonnen met kijken, is zij ineens weer begonnen met vloggen. Hoe toevallig. Ik kijk nog steeds naar haar, ze heeft een prettige stem om naar te luisteren. Dat hebben ze niet allemaal!

Labels: