Ondertussen... in de provincie : Yogasite

yoga yogasite breda
Yoga blijft een populaire sport welke beoefend wordt door zowel mannen als vrouwen. Je verlengt je spieren, bouwt kracht op en maakt je hoofd leeg terwijl je op je mat staat. In de randstad schieten de yogascholen nog steeds als paddenstoelen uit de grond. Al enige tijd is er ook een heel fijne yogaschool gevestigd in Noord-Brabant. Lees je even mee?

In Breda
bevindt zich de yogaschool Yogasite. Deze yogaschool opgericht door Dorinda Farver biedt een variëteit aan in yogalessen. Je kan er terecht voor de volgende yogavormen:

Zoals je merkt is er altijd wel een les te vinden die bij jou past. Voor meer informatie over de lessen en wie ze geven, verwijs ik je graag door naar hun website. Dat kunnen zij veel beter uitleggen dan ik want ik heb niet alle lessen meegemaakt.

Mijn ervaring met Yogasite

Mijn vaste les op dit moment is Easy Flow Yoga (een erg drukbezochte avond) gegeven door Boban Krstic. Hierbij krijg ik genoeg aandacht voor moeilijke punten of blokkades in mijn lijf aangezien Boban zijn lessen interactief maakt. Hij vraagt aan de deelnemers waar zij graag aan zouden willen werken of waar ze last van hebben. De les wordt ter plekke samengesteld en gaat gepaard met humor en inlevingsvermogen. Er zit ook altijd een fijne flow in zijn lessen waardoor ik graag terug kom.
Ook heb ik enkele andere lessen gevolgd, waaronder power yoga, kundalini yoga en flow yoga van verschillende leraren. Stuk voor stuk boeiende en (soms) zware lessen!

Locatie

Het gebouw waar het gegeven wordt is goed bereikbaar en heeft makkelijke uitvalswegen. Binnen een paar minuten zit je op de snelweg richting Rotterdam, Antwerpen, Tilburg of Roosendaal. Het is een vrij oud gebouw waar ze in zitten maar het is wel groot. De ruimtes zijn groot genoeg of kunnen uitgebreid worden met een verrijdbare wand. In elk lokaal zijn genoeg yogamatten, yogablokken en bolsters aanwezig. Ook de welbekende kleedjes voor de savasana liggen al klaar. Je hoeft feitelijk niets mee te nemen behalve je intentie om aan jezelf te werken.
Binnen Yogasite zijn er nog vele andere mogelijkheden. Zo is er sprake van een mini boekenwinkel, waar je boeken over yoga kunt kopen en zijn er inpandig therapeuten aanwezig.

Toekomst

Op dit moment zitten ze te kijken naar mogelijkheden om een juicebar te krijgen - wat mij overigens een geweldig idee lijkt! Tot die tijd doen we het met gratis thee in verschillende smaken van Yogi Tea.
Ik wil heel graag benadrukken dat de ruimtes niet zeer aantrekkelijk zijn, maar wel veel plek bieden en hoog zijn. Ze zijn in geen manier benauwend. Yogasite moet het vooral hebben van haar medewerkers en wat zij je meegeven als teacher in jouw yoga practice. En feitelijk is dát waar een yogaschool om zou moeten draaien. Yogasite is daardoor een echte aanrader!


Yogasite
Dr. Struyckenstraat 165
Breda
www.yogasite.nl

Labels: ,