Carnavalshits van 2015

We weten nu natuurlijk nog niet welke hits er blijven hangen dit jaar. Maar dat er weer nieuwe carnavalsnummers zijn uitgebracht, dat is een feit. Het valt mij op dat er voornamelijk remakes gemaakt zijn van bekende nummers, met iets andere teksten. Of ze zullen aanslaan... we will see! Welke vind jij het lekkerst in het gehoor liggen?

Het handigst is om deze blogpost op je computer te lezen omdat de filmpjes mogelijk niet laden.

Lamme Frans - Wakker met een biertje
Deze vind ik persoonlijk wel leuk, maar vooral omdat ik de tekst grappig vind en het originele liedje ken. Het is wat meer uptempo en daardoor kan je lekker meespringen als het nodig is.


Vieze Jack - Jump 4 Jack
Hier heb ik helemaal niets mee. Misschien moet ik hem luisteren in plaats van kijken maar nu ben ik vooral geïrriteerd. Waarom proberen ze de clips altijd zo 'lollig' mogelijk te maken?



Het Vleesteam - Alle Remmen Los!
Beetje treurig in eerste instantie omdat hier echt maar bar weinig aan veranderd is. Albatraoz vind ik wel een heel leuk nummer, dus even afwachten wat ik hier uiteindelijk na wat drankjes van ga vinden.



Fatclap - Sexy als ik schrans
Tsja... toch wel grappig gevonden.



FeestDJ Zjosti ft. Kek & De Cantusband - Stuiterbal
Nu is Fireball volgens mij al helemaal uitgekauwd en toch denk ik dat veel mensen dit nummer erg leuk zullen vinden. Van mij hoeft het niet zo nodig, alhoewel ik wel moet lachen om die gast en zijn korte zinnetjes "Pak 'm aan" "Laat oe gaon" die schreeuwend door het beeld rent. Ik geloof dat hij er zelf veel plezier van heeft gehad. Ik geloof zelf dat ik daar ook het meeste plezier uit ga halen. Ik zie mezelf ook al overal doorheen schreeuwen hahaha!
Daarna verandert het nummer ineens in een cover van Albatroaz. Verrassend en verwarrend maar goed, dat is prima hoor. Ik doe wel mee.


Ferry van de Zaande & Veul Gère - Speciaole Friekendèl
De tekst is grappig gevonden van ze met de woordgrap altijd in de olie. Ik ben benieuwd of deze bij ons gedraaid wordt aangezien het niet het dialect is dat op het dialect uit mijn streek aansluit. Wij zeggen bijvoorbeeld altij in plaats van altie.



De Dorini's - Bingo
Dit is echt een ouderwets carnavalsnummer. Ik ben benieuwd of we deze horen. De tekst is best grappig, maar ik ga liever voor een wat sneller nummer.



Zanger Rinus - Carnaval met Rinus
Beste Rinus, ik lig elke keer weer in een scheur om jouw clips. Je blijft je best doen, maar persoonlijk spreekt jouw zangtalent mij niet aan.



Snollebollekes - Bam bam
Tsjonge jonge, "de hele nacht van bam-bam-bam"... Lekker plat hoor, we krijgen zo vast een goede naam als hossende Brabanders haha. En toch klinkt hij wel weer lekker. Tekst daar gelaten.



Alberto - Onno
Ja, deze blijft wel heel erg hangen. En oh oh oh wat is hij fout. Iedereen kent het verhaal van voormalig burgemeester van Maastricht waarschijnlijk wel. En ja, dan kan het niet lang duren voordat daar een carnavalsnummer uit ontstaat. Hij zal de tand des tijds natuurlijk niet trotseren, maar voor één jaartje is hij best gezellig.



Verrassing van de week!

Ik kon het niet laten toen ik Marcelino Wunderlich voorbij zag komen. Hij heeft ook een liedje gemaakt voor carnaval (of voor de après ski, kan voor allebei). En laat Marcelino Wunderlich nu een karakter zijn ontsproten uit het brein van Ruben Nicolai. In het BNN programma Ruben vs Katja moesten ze een Duitse schlager maken en ik vond dat Ruben de titel verdiende, helaas kreeg Katja deze. Toch is het karakter Marcelino niet na deze uitzending overleden, nee hij heeft gewoon na König Alcohol een nieuw nummer gemaakt:
Marcelino Wunderlich - Heidi
Gemaakt voor Apfelkorn, maar desondanks een heel grappig nummer. Zo'n enorm foute kerel, ik vind het geweldig. Het refrein in steenkolen Duits heb je ook zo onder de knie, dat wordt lekker meezingen.




We weten eigenlijk nooit van tevoren welke liedjes er echt leuk zullen zijn. Het hangt enorm af van welk nummer het makkelijkst blijkt mee te schreeuwen, of te onthouden. Ik heb zelf al enkele favorieten genoemd hierboven maar je kan ze ook terug vinden in mijn afspeellijst. Ik ben wel heel erg benieuwd welke nummers jij het leukste vindt. Om je nog een idee te geven van mijn favoriete carnavalsnummers van de afgelopen jaren:




Klik op deze link voor de: carnaval afspeellijst! Hierin staan ook de liedjes van dit jaar die ik erg leuk vind. Handig om alvast in de carnavalsstemming te komen!

Binnenkort kan je meer lezen over hoe je carnaval 5x anders kan vieren!


Welk liedje vind jij het leukste carnavalsnummer van 2015?

Labels: , , ,