Vermist

Pas geleden viel er een A4tje in de bus. Of we Katje gezien hadden, hij werd al een paar dagen VERMIST (in rode letters). We kregen de nadrukkelijke vraag om onze schuur te checken omdat katten daar nog wel eens willen gaan zitten als het koud weer is en ze per ongeluk ingesloten kunnen worden.
Natuurlijk deden we dit meteen. Onze achtertuin is bekend als zeer graag gebruikte kattentoilet, dat Katje in onze tuin geweest moet zijn leek mij heel duidelijk. Ik kan al die beestjes alleen niet uit elkaar houden, dus hij kwam me wel bekend voor maar of we hem recentelijk nog hadden weggejaagd wist ik niet zeker. Ja wegjagen doe je als je elke keer een kat in je achtertuin ziet kruipen om de boel onder te zeiken of te kakken - thank the lord for baasjes die hun katten gewoon binnen houden. Anyway, ik ga lichtelijk off subject: De schuur werd gecheckt en ook daar niks.
En dan kan je eigenlijk verder niets doen. In geen enkele zin kon ik helpen. De persoon die de flyers heeft rondgestuurd weet niet of we hard met hun vermist papiertje aan de slag zijn gegaan en voor de persoon die extra op alle katten uit de buurt gaat letten (ik) is er ook geen closure als Katje na een week genieten van het ruige buitenleven ineens weer kopjes gevend thuis zit. In beide gevallen is de vraag dus: Blijf je zoeken?
En hoe loopt het eigenlijk af met die vermiste katten? Ik kan me zo voorstellen dat als ik de flyer straks bij het oud papier gooi en ik aankomende lente ineens Katje zie wandelen ik geen idee heb of het Het Katje is. En wat het telefoonnummer dan ook zou mogen zijn van zijn baasje.
Ik ben zelf geen baasje want ik heb geen huisdieren maar ik weet wel dat als je katje nooit meer terugkomt, je stiekem wel blijft hopen dat hij thuis komt. Dus mijn vraag is eigenlijk: Hoe gaan jullie daar mee om?