Sunday Special

Oh wat waren het een boel fijne dagen! Ik ging afgelopen week rustig van start, want ik hoefde nog niet te werken. Jawel, ik was vrij! Toch stonden verdriet en geluk dicht bij elkaar afgelopen week. In het begin van de week ging ik op ziekenbezoek en had ik een afscheid. In de decembermaand heb ik altijd heel veel verjaardagen dus ook een verjaardag kwam afgelopen week nog langs. Dat is altijd gezellig en de prosecco vloeide rijkelijk.

Op oudjaarsdag moest mijn hubby eruit om het vuurwerk op te halen en dat deed hij goed. Naast zijn bezoek aan de Brezan ging hij ook nog eens boodschappen doen. Ik neem mijn petje voor hem af! Dat zal ongetwijfeld geen pretje zijn geweest, maar ik was er heel erg blij mee. We vertrokken naar vrienden in Maastricht om daar oud en nieuw te vieren. Eerst gingen we nog appel beignets halen bij mijn moeder en dronken daar nog een glaasje. In de auto naar Maastricht toe zongen we regelmatig mee met de klassiekers uit de Top 2000. Ik kende menig couplet en daarvan was mijn man erg onder de indruk. Bij aankomst kregen we een uitgebreid diner waarmee we verschrikkelijk verwend werden. En voor we het wisten was het na vele discussies die soms goed en soms slecht verliepen (niet doordringen tot mannen met betrekking tot het huishouden is soms een crime) al bijna zo ver om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen.
#usie new year nieuwjaar
#usie
We vlogen naar buiten om daar na onze eerste glas champie wat vuurwerk af te steken. Ik heb er geen foto's of filmpjes van gemaakt, want ik heb me vooral gericht op het zelf afsteken van vuurwerk en het genieten van wat er werd afgestoken. Natuurlijk belden we ook nog en maakten een #usie om naar iedereen te sturen.
We deden om 4 uur het licht uit.

Toen we op stonden hadden we ook nog eens een heerlijk uitgebreid ontbijt inclusief zelfgemaakte chocolade croissants. Overheerlijk. We hadden geslapen op hun zolderkamer die van alle gemakken is voorzien (ik zweer het je, ze moeten zich opgeven bij AirBNB) en waarin een heus bad staat. Je begrijpt wel waar ik me meer dan een half uur heb opgesloten. Met muziek van Spotify uit mijn speakertje genoot ik er volop van het liggen in bad. Wat een luxe als je al jaren alleen nog een douche hebt.
We zeiden elkaar na wat gekeuvel gedag en reden terug naar onze woonplaats. Waar we gelukkig nieuwjaar gingen wensen bij mijn moeder en mijn broer met vrouw en kind ook nog langs kwamen. We waren enorm brak maar wel blij om iedereen even te zien.

Op 2 januari brachten we mijn moeder naar mijn oom toe voor zijn verjaardag en gingen mijn man en ik laat uit eten in Delft. Het was erg lekker en ik zal binnenkort nog een uitgebreid verslagje hiervan doen. Vervolgens gingen we nog zelf een drankje en mijn moeder halen.

zonnig winterweer in het bos3 Januari stond in het teken van helemaal niets doen. Een beetje lezen, een beetje tv kijken... Ik keek naar Rapunzel en Skyfall. Die tweede vind ik een geweldige James Bond film en ik genoot er erg van.

En dan is het zondag 4 januari en is de dag alweer voorbij. We zijn vandaag gaan wandelen in het bos, het was prachtig weer! We kwamen een oud dansvriendinnetje van me tegen en maakten er een praatje mee. Daarnaast filosofeerden mijn man en ik wat in het rond. De zon scheen en we voelden ons lekker - fit voelde ik me, mijn man niet haha. Bij thuiskomst stond mijn moeder onverwachts op de stoep en die deed nog een drankje bij ons en bekeek de trouwfoto's. Ik heb nog wat geschreven voor mijn blog en inmiddels is het alweer 9 uur in de avond. Wat gaat de tijd toch snel voorbij. Morgen is het alweer tijd voor een nieuwe werkweek!

zon op het weiland

Labels: , ,