Sunday Special - Week 3

ikea
Ikea

Op maandag zit ik nog na te lachen van Gooische Vrouwen 2. Ik kan er niets anders van maken dan dat Martin Morero toch wel het leukste personage is van Gooische Vrouwen. (Sorry ladies) Zijn uitspraken en hoe hij doet zijn werkelijk waar priceless. De rest van de dag vul ik met blogs bezoeken, lezen en... ik ga naar de Ikea. Ik kom er werkelijk waar nooit (mijn huis staat al vol zat) maar ik had handige kastverdelers gezien. Dat leek mij wel wat voor in mijn voorraadkast en ik had gelijk. Mijn moeder is ook gezellig mee en natuurlijk moeten we eerst door het labyrinth van wat Ikea heet. Ik snap er allemaal geen bal van en weet bijna niet meer waar ik die verdelers moet halen als ik ineens als toeval er tegenaan loop. Gelukkig maar! Ik stond er ook nogal van te kijken dat het restaurant vol zit met oudjes. Lekker goedkoop lunchen, dat doen ze blijkbaar allemaal. Mijn broer komt met zijn dochtertje even gezellig op bezoek als ik net aan het werk ben. We kletsen wat en we spelen voetbal in de kamer. De kleine gooit de bal liever dan dat ze hem trapt en heeft bedacht dat ze elke keer de woonkamer inloopt en heel hard "wawo" roept (hallo). Wij roepen heel hard hallo terug naar haar en ze rent lachend heen en weer. We gaan met zijn allen naar mijn moeder want daar eten we 's avonds altijd en ik maak nog een filmpje en een #usie met mijn nichtje. Na de tap schroef ik een verdeler in elkaar en deel ik een gedeelte van de kelderkast al anders in. Mijn man is onder de indruk.
#usie
#usie

Bloed doneren bij Sanquin

Ik sta bijtijds op want dinsdag heb ik een afspraak bij de tandarts. Wij gaan nog steeds met het hele gezin dus haal ik eerst mijn broer met zijn dochtertje op en erna mijn moeder. Mijn nichtje Astrid vindt het allemaal heel gezellig en zit de rit er naartoe gezellig te kirren en aan te wijzen wie er allemaal in de auto zitten. Ze loopt heel lief aan het handje met ons naar het gebouw maar zodra ze de wachtkamer van de tandarts moet binnen lopen bedenkt ze zich. Ze heeft geen zin meer om een stap te zetten (al die enge mensen) en weigert. Dus dan maar op de arm en meteen naar binnen waar oma al bij de tandarts zit. De bedoeling is dat ze alvast een beetje went aan de geuren en wat er allemaal gebeurt. Ze bekijkt het allemaal rustig en als ik in de stoel lig zegt ze zachtjes tegen haar vader: Tietie. Als haar vader in de stoel gaat liggen geef ik rustig uitleg: Ja, dat is papa, de tandarts gaat nu naar zijn tandjes kijken. Leuk hè met die mooie lamp op zijn gezicht. Ze vindt het allemaal reuze interessant en houdt het nauwlettend in de gaten.
Ik kom ook nog een oude vriendin van mij daar tegen. Ze werkt er in de praktijk en maakt een gezellig praatje met ons. Erg leuk om haar weer eens te zien en aan het einde van onze behandeling, wilt ze zelfs voor ons de afspraken inplannen.
sanquin bloed donerenIn de middag haal ik mijn broer weer op want hij gaat voor de eerste keer bloed doneren. De eerste keer moet je iemand bij je hebben die je meeneemt naar huis omdat ze niet weten hoe je lijf op de donatie zal reageren. Als ik binnen kom heb ik grote twijfel of ik wel de aangewezen persoon ben om met hem mee te zijn gegaan. Ik word al een beetje draaiierig van de ziekenhuisgeur en zie in een soort van aquarium iedereen aan de bloeddialyse liggen. Bwuh. Ik zoek meteen een zitplaats uit met mijn rug naar de kamer toe. Terwijl mijn broer een vragenlijst moet invullen en moet wachten op zijn beurt zit ik mij in mijzelf moed in te spreken. IK ben toch niet degene die bloed moet geven? Ik herstel mijzelf en begin te pochen dat mijn broer voor het eerst bloed doneert. Ik vind hem een held. Dat mag gezegd worden. Ook tegen mensen die het al jaren doen.

Yoga-kreunen

's Woensdags mocht ik de hele dag op kantoor werken. Ik deed nog leuke dingen ernaast: Ik maakte een kalender met data voor bijeenkomsten van mijn vriendinnen van ballet. We zitten geen van allen meer op jazz-ballet, maar willen elkaar nog steeds zien. In plaats van wekelijks hebben we nu een maandelijks bijpraatmoment. Per maand drinken we dan thee (we heten nu de Theemutsenclub) bij iemand thuis. De data werden rondgestuurd op de mail en ik kreeg al meteen fijne reacties. Ook werden mijn man en ik uitgenodigd voor een babyborrel. Fantastisch vind ik dat! De ouders nodigen gewoon alle mensen uit om de kleine te zien (die hem nog niet gezien hebben) en zien zo iedereen tegelijk. Niet te vermoeiend voor de ouders ook door elke keer weer een paar op visite te krijgen.
Bij de yoga was ik helemaal in mijn sas. We zaten met een enorme groep bij de lessen van Boban Krstic. Elke keer zei hij bij een pose: "En doe het met een lach". Daar moest ik zó van lachen. Er zitten soms vrij zware oefeningen tussen en dus moest ik lachen om zijn uitspraak. Je ziet de gespannen gezichten om je heen en je voelt je eigen gezicht ook aanspannen. Daarnaast moesten we een zware oefening doen waarbij we ons hele been vanuit zit omhoog moesten brengen. Enorm zwaar. Ik gaf een harde oerkreet om het laatste beetje kracht uit mijn lichaam te persen. En deed dit hardop. Iedereen moest lachen en toen ze aan het lachen waren, had ik pas door dat ik die vrouw met die oerkreet was.

Wie Is De Mol?

Een hele dag werken en een uitje stond op de planning op donderdag. Ik stond chagrijnig op omdat ik de zoveelste keer 's nachts om 4 uur wakker werd (hoe is het mogelijk?!!!). En nog steeds ziek was. Op mijn werk zat iemand op mijn werkplek. Dat is mijn vaste plek op donderdag en zij had haar dag verschoven. Ik snauwde wat, kreeg mijn werkplek en liep naar haar toe om mijn excuses aan te bieden. Soms kan ik ook zo lomp doen... Ik had meteen spijt van mijn uitspraak maar het is erg vervelend dat wanneer iemand anders zijn werkweek aanpas, ik altijd als enige binnen het bedrijf moet wijken. Dat was ik even zat, tezamen met mijn verkoudheid en vermoeidheid. Ik had beter moeten reageren, maar deed dat niet. Ik ben wel blij dat ik meteen mijn excuses aanbood. En nu: Let it go... Het uitje ging niet door want er waren mensen die hadden afgezegd. Wat betekende dat ik mooi nog naar Wie Is De Mol kon kijken. En ik zat klaar hoor! Kijken jullie ook?

#notd bourjois nagellak nailpolish
#notd

The Sun is Shining!

Vrijdag weer een dag op kantoor maar ook een dag waarbij ik altijd ga stijldansen. In de middag haal ik mijn #mobilebooks op bij de Hema. Ik ben er echt superblij mee, een blog volgt later. Omdat de zon zo lekker schijnt ben ik buiten mijzelf van geluk. Ik gooi alle deuren en ramen open in huis. Hang mijn dekbed buiten en ga aan de voorkant van het huis de ramen zemen. Ze hadden zwaar vuurwerk tegen mijn ramen aan gegooid, dus er zat allemaal rood kruit tegen de ramen. Nu is alles weg en helemaal schoon, ik ben een tevreden mens. Stijldansen is drukker dan vorige week toen we nog privéles kregen. Ik had ook mijn nagels gelakt by the way, ik houd me al netjes aan mijn voornemens/doelen van 2015.

Sushi! #Nomnom

Een open dag op het JTC staat op het programma voor mijn werk. Ik moet er al om half 10 zijn en ik praat een hele dag aan een stuk door. Om kwart over een houd ik het voor gezien, we ruimen het klaslokaal op en ik pak mijn fiets. Mijn vriendin komt ook nog langs met haar zoon en we kletsen nog wat. Gezellig! Later in de middag heb ik een afspraak met een vriendin van mij, we kennen elkaar al 15 jaar en gingen vroeger met elkaar stappen.
sushi yami yami roosendaal #nomnom
Sushi time! #nomnom

We starten in de stad en gaan erna door om sushi te eten. #Nomnomnom! Het was erg lekker maar er zat een grote groep met meiden aan een tafel en het gekakel werd met de minuut erger. Wij moesten er gewoon overheen schreeuwen..! Op een gegeven moment zeg ik: "Kunnen die wijven niet even 5 minuten hun kop houden?" Terwijl ik mijn zin net uitgesproken heb, zegt mijn buurman tegen zijn vrouw: "Gezellig hè die meiden? Vind ik leuk".    -_______- We doen nog een drankje in de stad en ik loop mee naar het station om haar op de trein te zetten. Daarna loop ik door naar de Distel om mijn man en zijn vrienden heel even op te zoeken. Ik doe 1 drankje en ga naar huis om daar nog een midnight aflevering van Supernatural te kijken.

Franse les

Op zondag staan we tegen de middag op en regel ik nog een en ander voor een high tea. Mijn man gaat zijn Frans bijspijkeren waarop ik weet dat ik eigenlijk ook gewoon mijn Italiaans moet oppakken. Ik besluit dat ik dinsdag echt een uur eraan ga werken. We hebben nog de dag open voor ons. Ik ga lezen, bloggen en opruimen. Husband-lief gaat naar een vriend van hem.

Labels: