Organize your pantry

Op het blog van The Life Factory zag ik iets handigs. Een soort van kastenverdeler van de Ikea. Zij hadden hun voorraadkast hiermee verfraaid. Dat leek mij zó handig dat ik de ochtend erna meteen naar de Ikea ging met mijn moeder.

Variera

De kastenverdelers die ik bedoel zijn van de serie Variera. Officieel heten ze plankinzetten. En laten we eerlijk zijn: Het zijn inderdaad plankinzetten. Ze zijn er in twee verschillende maten, dat zijn: 32x13x16 centimeter (de kleine) en 32x28x16 centimeter (de grote). Het kleine formaat koop je voor €3,99 en het grote formaat koop je voor €4,99. Ik heb twee keer het grote formaat gekocht en hij ziet er zo uit:

ikea variera plankinzet groot pakket

Daarnaast kan de kleine plankinzet weer vastgeschroefd worden op
de grote waardoor je een trapsysteem krijgt. Ik heb gewoon twee losse, grote plankinzetten gekocht.
Het is niet echt iets voor mij om nu ineens te gaan schreeuwen van geluk. Maar het lijkt er verdomd veel op! Ik ging de plankinzetten snel in elkaar zetten en sprong in de kelderkast waar ik ze wilde neerzetten.
Wat ben ik blij dat ik deze aankoop heb gedaan. Ik heb nu zo veel meer ruimte dan eerst. Mijn kelderkast zit onder de trap, waardoor ik aan één kant erg veel extra ruimte heb in de hoogte. Daar zette ik één van mijn plankinzetten neer. Onder de plankinzet kon ik nog makkelijk mijn pakken drinken kwijt en er bovenop. Dat betekent dat ik vele malen efficiënter gebruik maak van de ruimte. En als ik ergens van houd, dan is het efficiëntie. Ik kan goed bij het materiaal dat onder de plankinzet staat en op de plankinzet heb ik mijn producten ingedeeld op houdbaarheidsdatum.

Het ziet er op dit moment zo uit:
ikea variera plankinzet vintage retro kastpapier

ikea variera plankinzet in gebruik

Wat vinden jullie trouwens van het vintage kastpapier? It came with the house :) Goed schoonmaken en je hebt er nog jaren plezier van. In mijn geval dus in ieder geval al 6 jaar en te zien aan het retro printje zit het er al op sinds het huis is gebouwd. Het maakt de voorraadkast meteen een stuk gezelliger, of niet?
Op de tweede plank zie je wat losse artikelen staan die ik nog anders wil indelen. Onder de plankinzet zie je alle energybars voor mijn man zijn fietshobby.

Minimalize

Zoals jullie misschien wel eerder hebben gelezen probeer ik te minimaliseren. En ik probeer dus ook alles wat toegankelijker en overzichtelijker te maken. Daar helpen deze plankinzetten bij want mijn voorraadkast ziet er beter uit. Mijn man werd er zelfs enthousiast van. Moet je voorstellen! Een man die happy wordt van een nette indeling van de kast. En nu ik eenmaal begonnen ben, wil ik dóór! Want wat hebben ze nog meer in de Variera serie? Dekselhouders, alleshouders. Die eerste is wel handig voor mijn deksels die gek genoeg altijd uit mijn keukenkastje vallen en de alleshouder om alle plastic tasjes in te mikken. Dan hebben we altijd een klein vuilniszakje klaar - recycle, recycle, recycle! Hmmm en wat heeft de Ikea nog meer aan verdelers, inzetten en organizers? Oh jee. Ik voel een verslaving op komen.
Minimaliseren... ik moet er nog een beetje in komen geloof ik.


Wat vind jij van deze plankinzetten?

Labels: ,