Project Positief Tag

Op het blog van Dagmar Valerie stond het project positief tag. 3 Dingen die je met regelmaat ziet terugkomen op mijn blog: projecten (nu bezig met mijn tweede en voorlopig laatste 365 dagen project), positief (ja halloooo ik lééf voor positief) en tags (lees mijn 25 food vragen tag bijvoorbeeld). En dus doe ik mee met deze tag, omdat ik de vragen zo leuk vind!

Wat is je favoriete quote en waarom?
Het leven is hard, maar ik ben harder.
Dit was vroeger een soort motto van mij. Zelf bedacht ook nog eens! Ik bedoel ermee dat het leven soms tegenzit maar dat je daar altijd doorheen komt, want jij bent sterker dan de tegenslagen. Toen ik dit motto verzon, wist ik niet dat er harde tegenslagen in mijn leven aan zaten te komen. Maar ook nu moet ik constateren dat deze quote nog steeds van toepassing is. Het is geen zoetsappige quote zoals carpe diem want daar word ik alleen maar onrustig van, dan moet ik ineens elke dag happy en geweldig zijn en het beste eruit halen. Veel te veel druk! Ik ben het er deels wel mee eens hoor, maar ik denk dan toch liever aan mijn eigen quote.

Welke droom zou jij in je leven willen realiseren? Yes you can!
Ik zou heel graag willen dat mijn blog groter word. Dat er meer mensen dan alleen mijn vrienden en familie mijn blog lezen. Hoe blij ik ook ben met hun support lijkt het me heel bijzonder als ik meer mensen van buitenaf tot mijn vaste lezers kan rekenen. Gelukkig heb ik al wat blogvrienden gemaakt, die ik zelfs nog nooit ontmoet heb: Nadine, Suus en Linda. Meiden met topblogs. En mijn blogmaatje Eveline waarmee ik in person kan sparren.
Om precies te zijn: Vroeger droomde ik ervan dat ik van schrijven mijn baan mocht maken. Natuurlijk is dat wel een heel grote droom die iedereen wel zo'n beetje heeft, maar ja, als je niet groot droomt...

Wat betekent geluk voor jou?
Geluk betekent voor mij een gevoel. Gevoel is niet altijd in woorden uit te drukken maar het heeft met vrijheid te maken. De vrijheid hebben om te doen wat je wilt doen. De vrijheid voelen. Het mooie, zoete leven. Dat is geluk.
Geluk zit in zoveel kleine dingen, het is jammer dat maar weinig mensen dat zien. Ik wil ook groots en meeslepend leven, net als iedereen. Maar wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.

Wie kan jou ontzettend opvrolijken?
Mijn man kan mij heel erg opvrolijken. Die gozer weet altijd lief te zijn als ik het nodig heb. Als ik eens sipjes thuis zit en zwelg in zelfmedelijden (ja dat gebeurt) of gewoon als ik een kutdag heb. Dan komt hij ineens met en bos bloemen thuis onder het mom "ik dacht: Dat vindt ze vast leuk!". Ik hou van die man.
Of een lief klein gezichtje dat dan om de hoek komt met de woorden: "Tietie!" Hoe kan je nou lang sip zijn als er een klein, vrolijk kind aan je voeteneind staat? Hoe cliché ook, het is allemaal waar. Wat een heerlijkheid om tante te zijn. Kinderen kunnen je altijd aan het lachen maken eigenlijk, ze zijn zo lekker eigengereid. Ik denk bijvoorbeeld aan een uitspraak van mijn neefje van afgelopen kerst. Hahaha!

Voor wat mogen wij je 's nachts wakker maken?
Een reisje naar Parijs!

Waardoor kreeg je voor het laatst een lachbui?
Mijn moeder leest een nogal heftig boek dat ze voor Sinterklaas heeft gekregen. Het gaat er op seksueel gebied nogal heet aan toe om het maar zo te zeggen. Dus toen mijn schoonzus vroeg aan haar man (mijn broer) of hij nu op zijn kop aan het drummen was, zei mijn moeder 3 minuten later: Wat zei je nu? Rimmen?
S. en ik lagen helemaal in een deuk.
Dat boek zorgt dus voor hilarische gesprekken aan de kerstdis.

Oh en nu vergeet ik dat ik vandaag in de sneeuw heb gespeeld. Ik ben gaan sleeën als een kleuter en heb een sneeuwballengevecht gehouden met mijn man, waarbij één sneeuwbal recht in mijn gezicht kwam. En toch bleef ik lachen. Ja, ik weet dat ik al 30 ben geworden maar je hoeft nooit echt helemaal volwassen te worden, toch?

Op welke prestatie ben jij ontzettend trots?
Ik ben ontzettend trots dat ik de gebaande paden achter mij heb durven laten en mijn eigen weg ben gegaan. Dat is ook een prestatie op zich, een vast en zeker leven opzeggen. Dat was voor mij best wel een stap, want ik zei mijn vaste baan op om voor een korte tijd naar Parijs te verhuizen. Daarnaast had ik mijn man nog die uiteraard voor mij kon zorgen maar tot dusver had ik altijd mijn eigen boontjes gedopt. Hij werd mijn vangnet en dat vond ik heel moeilijk.
Natuurlijk ben ik blij dat ik mijn opleiding heb afgerond en later tijdens mijn werk nog een extra diploma heb gehaald, daar ben ik ook trots op: Dat ik nooit echt opgeef.

Welke boodschap zou jij graag aan anderen willen meegeven?
Alles komt goed.
Ik zie wel eens mensen krampachtig werken om iets te bereiken, alles hard in het leven te plannen, maar uiteindelijk gaat alles zoals het gaat. Ik geloof heel erg in lotsbestemming. Als het is zoals het is, dan zal dat wel de bedoeling zijn geweest. En het mooie is: Alles komt uiteindelijk goed.

Dus laat los, laat je meevoeren in je leven op de rivier van je bestemming, je komt uiteindelijk goed aan.

Labels: , ,