Help Hema de winter door

Laatst las ik dat het niet goed gaat met de Hema. Ze draaien al langere tijd verlies en moeten hier iets op verzinnen om er weer bovenop te komen. Daar snap ik dus helemaal niets van. Hoe kan de Hema nu verlies draaien? De Hema is geweldig!

Overal een Hema

Wie is niet opgegroeid met de Hema? In elk stadje hebben ze er wel eentje. Ik woonde vroeger op een erg klein dorp. Mijn vader werkte in Rotterdam en had een echte Rotterdamse collega. Toen we op haar verjaardag waren en we het over het dorp hadden vroegen zij en haar zus vol ongeloof: "Hebben ze er niet eens een Hema?" Met andere woorden: Zelfs de kleinste dorpen zouden toch wel een Hema moeten hebben!

Beauty

Hema.nl
Al sinds mijn tienertijd ben ik verknocht aan de Hema. Je kan er dan ook voor elke leeftijd terecht en Hema probeert de laatste trends altijd te vertalen naar eigen Hema ontwerpen. Ik kwam er al toen ik 14 was om voordat de zomervakantie aan brak de hele beauty afdeling van de Hema leeg te kopen. Ik zie J. en mijzelf nog gaan met zijn tweetjes: "Oh ja, vochtige doekjes dat is wel handig als je vieze handen hebt in de auto of klam bent. Doe ook maar de make-up remover en de nagellak remover en oh dat is wel een leuk zomers kleurtje nagellak, laten we die dan ook maar meenemen. Die waterproof eyeliner en mascara moet ik natuurlijk ook hebben en oh, J. heb je dit gezien!" We jutten elkaar alleen maar op en kwamen met bergen Hema producten thuis. En waren daar altijd blij mee. Sterker: Jarenlang was een specifieke lipgloss mijn signature look. Tot hij uit de handel werd genomen. In mijn tienertijd ademden wij Hema. Waar kon je anders als tiener voor een fatsoenlijke prijs goede producten kopen?

Ik adem Hema

En inmiddels ben ik al ruim 10 jaar tiener af. No worries, want mijn interesse verbreedde zich van alleen make-up naar alle andere dingen die de winkel te bieden had. Zo kocht ik er tijdens mijn tienertijd kaftpapier, daarna kocht ik er inpakpapier. Van make-up naar verf. Van snuisterijen naar inboedel. Roep Hema en mijn halve huis loopt leeg! Ik heb hulp in de keuken van Hema en ik heb mooie fotoherinneringen in een Hema-album. In de zomer geniet ik van ijskoud drinken uit mijn Hema thermosfles op mijn Hema picknick-kleed en ik kleed me 's ochtends aan en begin met mijn Hema ondergoed.

Hema de musical

En ik weet dat ik niet de enige ben! Dat er meer mensen zijn zoals ik die eigenlijk al best wel wat spullen in huis hebben liggen van de Hema. Het is niet voor niets dat er een boek over emigranten is uitgebracht dat als titel 'Ik mis alleen de Hema' heeft. Er is zelfs een heuse Hema musical geweest. Dat komt omdat iedereen er voor een redelijke prijs terecht kan, voor zo'n beetje alles wat je je kan bedenken. Zelfs de designfreak komt aan zijn trekken met uitgaves zoals Ketelbinkie, de waterkoker. En mensen die fair spullen willen kopen kunnen terecht bij het label Return to Sender. Ik kocht er voor mijn baby nichtje één van mijn lievelingskinderboeken Rupsje Nooitgenoeg. En zij kan er blijven terugkomen tot ze bejaard is.

Vooruitstrevend

De Hema heeft in mijn ogen een enorme inhaalslag gemaakt. Ik vind dat ze vooruitstrevender zijn geworden in hun winkelaanbod en in hun uitingen. Wist je dat je Hema op Instagram kan vinden en ze inmiddels een eigen blog hebben? Kijk maar eens op http://blog.hema.nl. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat het slecht gaat met de Hema. Hoe dan? Wordt er zo weinig gekocht tegenwoordig? Ik zou het doodzonde vinden als dit Hollandse bedrijf uiteindelijk aan de wilgen gehangen wordt. Vandaar mijn lofzang op deze winkel. Dat ze mij nog niet gevraagd hebben om voor ze te bloggen en artikelen te reviewen is mij een raadsel. I'm their number one fan.

Kerst bij Hema

Dus mocht je voor de feestdagen nog iets kunnen gebruiken, zoals kerstkaarten, christmas crackers, mooi tafellinnen, gezellige kaarsen of bijzonder leuke kerstballen: Neem dan eens een kijkje bij de Hema. Je koopt er altijd wel iets leuks voor een aardig prijsje. Ook als je jezelf heel mooi wilt maken.

Wat heb jij thuis van de Hema?

Bron foto 1

Labels: