346 - Grandmother's hat

People who think back to my grandmother know exactly what she looked like. A small nice lady, white hair, always in heels and with her red little hat on.
That's exactly true. That's what she looked like, because I remember her wearing this hat my whole life when she stepped outside the house. My grandmother was a real lady and therefore hats should be included. I loved the hat so much that I regularly took her hat and tried it on in front of the mirror in the hallway. I would always walk back in with the hat on and shout out that it looked so good on me.
When she passed away, I got the hat and it's a very nice remembrance to my dearest grandmother.

****

Mensen die aan mijn oma terugdenken kunnen precies vertellen hoe ze er uit zag. Lief klein vrouwtje, witte haren, altijd op hakken en met een rood hoedje op.
En dat is helemaal waar. Zo zag ze er ook uit, want ik kan me herinneren dat ze dat hoedje droeg tijdens mijn hele leven. Zodra ze deur uit ging had ze hem op. Mijn oma was een echte dame en daar horen hoedjes gewoon bij. Ik was zelf zo gek op dat hoedje dat ik hem regelmatig pakte en voor de spiegel in de gang op zette. Ik liep dan terug de woonkamer in en riep uit dat hij me zo goed stond.
Toen mijn oma overleed, kreeg ik het hoedje en het is een mooie herinnering aan mijn liefste oma.

Labels: , , , , , ,