Ondertussen... in de Provincie

ondertussen in de provincie rubriek mrsstilletto molen platteland
22 September plaatste ik een bericht onder de tag: Ondertussen in de Provincie over een gewonnen high tea bij Schoonheidsinstituut Nouvelle. En dit is een terugkerende rubriek geworden! Hiermee wil ik leuke plaatsen, ondernemingen, restaurants, winkels en festivals met jullie delen die allemaal gevestigd zijn of plaatsvinden 'in de provincie'. Het is namelijk buiten de Randstad ook goed toeven en dat wil ik graag met jullie delen.

Vooroordelen over plaatsen buiten de Randstad

Vaak zijn er vooroordelen over plaatsen buiten de Randstad. Dat het er dodelijk saai zou zijn bijvoorbeeld, dat er niets gebeurt, dat mensen niet weten wat in is en al helemaal niet wat hip is. Natuurlijk is het waar dat eerste trends vaak geboren worden in grote steden waar men een groot publiek heeft, maar deze trends worden razendsnel geadopteerd op andere plaatsen. Wie zegt dus dat de rest van Nederland niet meedoet?

Kennissen hoorde ik regelmatig zeggen als ze op bezoek waren bij hun ouders of in hun oude woonplaats dat ze niet wilden laten weten dat ze 'in de provincie' waren. Een term die - naar ik meen - alleen door import Randstadters wordt gebruikt. Daarom, als tegenreactie op deze aparte uitspraak leek het mij leuk om de nieuwe rubriek juist 'Ondertussen... in de provincie' te noemen, als knipoog bedoeld. Want naast het nieuws uit de Randstad dat wij allemaal te lezen krijgen via verschillende kanalen, zal ik nu ook wat nieuws 'uit de provincie' het internet op knallen.

Hotspot in jouw stad

Mocht jij een leuke hotspot in jouw buurt hebben, laat het mij dan weten! Ik ben razend benieuwd naar nieuwe plaatsen en het lijkt mij leuk om alle bijzondere adresjes met jullie te delen. Deze week kunnen jullie weer een nieuwe post in deze rubriek terugvinden. De rubriek wordt een maandelijks terugkerend thema.

Inzenden

Stuur jouw aanrader in en wie weet mag je als gastblogger op mijn blog verschijnen of schrijf ik een stuk over jouw hotspot. Alle tips worden op prijs gesteld en ik zal zeker je naam vernoemen.
Laat je tips achter op:
mrsstilletto(at)gmail.com

Labels: