Mijn Trouwdag - De eerste stapjes

notebook wedding planning organiseren schrijven bruiloft plannen
Mijn Notebook tijdens de wedding planning
Ik ben dol op bruiloften, vaak zit er zo veel moois in van het bruidspaar. We proberen er steeds meer een eigen feest van te maken, waarin iedereen het bruidspaar herkent. Ik voel mij altijd vereerd als ik word uitgenodigd op een bruiloft, zij willen graag dat ik erbij ben op hun bijzondere dag! Ik ben al verliefd geweest op het huwelijk sinds ik een klein meisje was. Nooit gedroomd over hoe ik het dan wilde hebben, maar ik heb altijd geloofd in het vinden van De Ware. Toen ik vorig jaar ten huwelijk werd gevraagd, na bijna 8 jaar verkering, was ik dan ook enorm blij en gelukkig. Hij wilde mij! Voor altijd! En wat mooi: Ik wilde hem ook, voor altijd!

En dan ben je verloofd

We waren op vakantie toen hij mij ten huwelijk vroeg en erna pas begonnen we na te denken wat wij nu werkelijk wilden. We vielen met onze neus in de boter: Er was een open toptrouwlocatie route en wij sloten ons daar direct bij aan. We kozen verschillende locaties uit die ons aanspraken in de buurt, de belangrijkste punten voor ons waren op dat moment alleen nog maar:

  1. Spreekt het ons aan?
  2. Kunnen wij feesten tot diep in de nacht/moet het feest niet verplicht om 1 uur ophouden?

Open Toptrouwlocatie route

Tijdens deze Open Trouwlocatie route (welke net geweest is, afgelopen zondag, maar weer zal plaatsvinden in het voorjaar) kan je verschillende officiële trouwlocaties af gaan en daar hebben ze vaak een leuke middag ingepland staan voor jou. Om je een beeld te geven van de sfeer op hun locatie vindt je er vaak een DJ die je kunt inhuren voor je bruiloft, een patissier uit de buurt en wordt je persoonlijk welkom geheten door de sales dame.

Wij hadden op de route meerdere locaties ingepland staan waarbij we omver werden geblazen door het aanbod en de vragen die men ons stelde. De vragen op elk mini-beursje waren:


Op alle drie de vragen kon ik niet antwoorden want:
  1. De datum hangt af van de locatie waar we terecht kunnen, wij hebben niets met data en klampen ons daar niet aan vast.
  2. Huh? Thema?!
  3. Nou, ik vind roze wel leuk, maar hee wat bedoel je nu precies met JULLIE kleur? Ja euh ik weet het niet hoor... we zien wel.

Geen goed begin? Dat viel reuze mee, je hoeft natuurlijk niet mee te doen met al die fratsen, toch blijkt dat veel bruiloften worden ingedeeld in een thema en vaak hebben ze een terugkerende kleur. Zo had een vriendin van mij duidelijk de kleur paars in haar bruiloft verwerkt. Ook al had ik als klein meisje er altijd van gedroomd om Ware Liefde te vinden en ten overstaan van de mensen waar ik van houd mijn jawoord aan deze man te geven, nooit stond ik erbij stil HOE ik die bruiloft dan zou willen hebben. Want ja, daar ben ik dan weer wat nuchterder in denk ik.

Thema kiezen voor je bruiloft

Wat ik iedereen kan aanraden is om van tevoren met elkaar te gaan zitten en te brainstormen. Zo deden wij dit:


We gingen niet over in details, maar zeiden wat wij leuk vonden en vertaalden het naar één woord. Zo leek het mij leuk om er persoonlijke projecten in te stoppen en we houden van duurzaamheid en ik van tweedehands en brocante, dus kregen we de volgende woorden:
Persoonlijk
Vintage
Duurzaam

We vonden het belangrijk dat we een losse en vrije bruiloft hadden waarbij mensen zich niet te erg in een keurslijf gedrukt zouden voelen. Als ze wilden, zouden ze op blote voeten moeten kunnen lopen:
Ongedwongen

Verder vonden wij het belangrijk dat we goed en lekker eten kregen en er niet te lullig over drank gedaan moest worden.
Bourgondisch
Lekker eten


We eindigden onze brainstormsessie met meer woorden, maar dit waren zeer terugkerende steekwoorden. Het belangrijkste was dat we nu op ons netvlies hadden staan wat wij belangrijk vonden voor onze trouwdag. Nu kon het grote plannen en zoeken naar een geschikte locatie beginnen, want helaas voldeed van de route niet één aan ons zeer belangrijke criterium: Door kunnen feesten tot na 1 uur 's nachts.


To be continued...

Labels: , ,