Mijn associaties met herfst

applecider appelcider zelfgemaakt diy foodie food warm autumn fall herfstNiet zo lang geleden zei ik dat ik vroeger niet zo into herfst was. En nog wordt ik er niet heel warm van (letterlijk en figuurlijk) hoewel ik word doodgegooid met quotes en inspirerende pins op Pinterest (Hallo! Volg hier Mrs. Stilletto op Pinterest. Volgen jullie één van mijn borden al?) blijft herfst vooral herfst. Hierbij mijn associaties met herfst:

Van de herfst word ik depressief.

Nou, niet echt depressief, maar ik krijg meestal wel een dipje. Ik heb moeite met afscheid nemen van dingen. Dat was je vast al wel opgevallen: Ik heb nog accessoires van toen ik een klein meisje was, ik heb nog boekenkasten vol met lieve briefjes en oude schriftjes en niet te vergeten studieboeken (ik studeer al 10 jaar niet meer, yikes!). Afscheid nemen van de zon valt me dan ook ieder jaar zwaar. Het lijkt er meestal op dat het mij niet opvalt dat het herfst wordt en dan ineens zit ik er middenin voor mijn gevoel.
Het vallen van de bladeren en de striemende regen zorgen ervoor dat ik last van een dipje krijg. En dat is erfelijk bepaald. Mijn vader zag het vroeger niet meer zitten in de herfst. Mocht ik nou net dat prettige trekje van hem erven...

Ik heb het altijd koud in de herfst.

Typisch Nancy? Die heeft het altijd koud. Waarom wilde ik anders in de zomer trouwen? Dat is het enige moment dat je mij met blote armen ziet rondlopen! Ik heb het altijd koud, mijn handen zijn koud en mijn voeten zijn bevroren. Ik liep gisteren al met twee truien over elkaar aan. Natuurlijk, als ik veel rondloop en veel in huis of buiten doe krijg ik het warm. Maar ja, ik heb een kantoorbaan en zit de ganse dag op mijn kont. Dus warm krijg ik het niet, zeker niet op het ijskoude kantoor waar ik werk. Hoe lossen we dit op? Veel warme thee en heel warme kleding (vergeet de sjaals niet!). De herfst betekent: Terugval van de temperatuur en regen, heel veel regen. Wat me brengt bij het volgende punt.
appels apples diy homedecor interieur herfst autumn fall

Het regent altijd in de herfst.

Ik heb het idee opgevat dat het altijd regent in de herfst. Althans, wel in Nederland. Elke dag komt het met bakken uit de hemel. En meestal als ik wil vertrekken. Is dat echt zo? Nee niet echt, maar zo voelt het wel. Mijn fietstripjes naar de supermarkt of naar kantoor lijken ineens stukken minder aantrekkelijk, maar ja, om voor het kleine stukje de auto te pakken... Dat gaat me net iets te ver! En dus fiets ik met een sikkeneurig hoofd door de regen terwijl ik zachtjes in mijzelf zit te simmen.

Zoals je merkt word ik een beetje itchy van de herfst. Je zal wel denken: "Waar gaat dit heen Nancy? Zal ik maar ophouden met lezen voordat ik ook depressief word?" Nee, blijf nog even hangen want hier is mijn antidote:

Herfst is leuk!

Ik besloot laatst dat ik me eerder moet aanpassen aan het seizoen. Ik moet ervoor zorgen dat ik de seizoenen beter waarneem. 'Herfst, ik ben klaar voor je!' riep ik. Ik nam al vroeg afscheid van mijn zomerkleding. Hoewel mijn man mij zwoer dat het nog een goede nazomer zou worden, wilde ik radicaal het roer omgooien. Ik ging aan de positieve kanten van de herfst denken! En daar moest ik eerst mijn mindset mee veranderen. En hoe kan dat beter dan je omgeving al op de herfst af te stemmen? Dus ik zorgde ervoor dat mijn zomerkleding netjes werd opgeborgen, ik haalde kaarsen tevoorschijn en warme dekentjes. De tv werd afgestoft (dat was nodig, ik ben niet echt een goede huisvrouw) en de series kwamen tevoorschijn.

Mijn associaties met de herfst worden positiever:

Je mag weer cocoonen, je mag weer binnen blijven want buiten is het koud en guur en we zorgen voor elkaar en zijn lief voor elkaar want het wordt kouder en kouder en het is nat buiten en we willen niet dat onze vrienden ziek worden dus brengen we ze soep als ze verkouden worden en drinken we thee met vriendinnen met chocolaatjes onder het genot van Johnny Depp in Chocolat en we wandelen door een geurend bos en zien de prachtige kleuren van de herfst en kijken series en series en series en films die ons inspireren en lezen boeken waar we gelukkig van worden....! *Op adem komen*

Zo erg is die herfst nog niet.

Labels: , ,