Ondertussen... in de provincie: Lunchcafé Lente

lunchcafe lente lunchen in roosendaal lifestyle
Een tijdje terug kwam er een blog online dat Annemerel  in Roosendaal ging werken. Ze werkt bij Dutch Cowboys en is niet 'from around'. Een lezeres gaf een tip op haar diary voor een fijne en leuke lunchplek in Roosendaal en het (ook door mij ingestuurde) bericht was: Ga naar Lunchcafé Lente!

Lunchen in Roosendaal

Lunchcafé Lente ligt in de binnenstad van Roosendaal, schuin tegenover de kerk Sint Jan. Het is een sfeervolle lunchplek: Het interieur is een mengeling van brocante en Scandinavisch. De muren zijn wit en de tafeltjes zijn in mooie, rustige tinten geverfd. Maar waar het natuurlijk echt om draait is de menukaart. Die heeft mij nog nooit teleurgesteld! Lente weet wat lekker is en ik word altijd met een lach geholpen. Het is prettig dat de eigenaresse je herkent als je weer komt binnengelopen, al is dat een half jaar geleden.

Biologisch en regionaal - Uit het seizoen

Ze werken met biologische, regionale en Fair Trade producten en dat is een manier die mij zeer aanspreekt. Door het gebruik van dit soort producten, belasten wij het milieu minder. Bovendien eet je altijd uit het seizoen. And that's right up my alley!
In de zaak hangen ook altijd gratis kaarten van ZTRDG en daar word ik toch wel zo happy van. Ik weet nog wel dat ik het Youtubekanaal van ZTRDG ontdekte, zulke fijne video's! Als je de kaarten van ZTRDG dan ziet hangen bij je favoriete lunchcafé dan voelt het als een warm bad: Hier weten ze wat goed eten is.

High Tea in Roosendaal

Het lunchcafé is zo gewild dat het vrijwel altijd vol zit, soms kan je met moeite een plaatsje bemachtigen. Gelukkig is er ook nog een bovenverdieping waar je terecht kunt. Mocht je niet uit Roosendaal komen, raad ik je aan om even van tevoren te reserveren.
Ik ben zelf zoals gezegd al meerdere keren bij Lente geweest. Ik heb er naast lunch ook genoten van de High Tea. Hieronder zie je een paar fotootjes van de High Tea die ik genuttigd heb bij deze leuke lunchplek. Heel veel heerlijkheden met scones, brownies, cheesecake, broodjes.... zo veel lekkers dat we het niet op kregen. Ook daar doen ze niet lullig over: Je krijgt gewoon een doggiebag mee naar huis. Gotta love that place.
high tea roosendaal lunchcafe lente scones clotted cream chocolade

high tea roosendaal cheesecake brownie muffin

high tea lunchcafe lente carpaccio oude kaas garnalen

Menukaart

De High Tea is verrukkelijk maar de lunchkaart is zeker zo smakelijk. Het prettigste van de kaart vind ik dat ze ook warme gerechten hebben. Persoonlijk raad ik de Lenteburger aan en de geroosterde kip met gegrilde courgette en rucolamayonaise. Het probleem is misschien dat er te veel lekkers te kiezen is! Je moet dus eigenlijk vaker terugkomen om die hele kaart te kunnen proeven want het smaakt allemaal goed. Misschien heb jij nog wel een aanrader?

Hieronder zie je een paar foto's van heerlijke gerechten die ik bij hen heb gegeten:




Gelukkig kan je de gehele menukaart online bekijken, dus je kan zelfs vooraf al beginnen met watertanden!


lunchcafe lente roosendaal
Source

Lunchcafé Lente
Markt 8
Roosendaal
0165-857253
Kijk voor openingstijden op hun website


Heb jij wel eens geluncht bij Lente en wat is jouw favoriete gerecht van de kaart?

Labels: , , ,