De tijd van je leven

old women on carnival having fun lol in attractieDat is nogal confronterend, om te weten hoe lang het nog (precies) duurt tot je 67e, tot je pensioen. En wat ga jij dan doen op je 67e, als je met pensioen gaat? Of wat wil je hebben gedaan op je 67e? Op detijdvanjeleven.nl vulde ik in wat mijn geboortedatum was en voor ik het wist kwam de kalender tevoorschijn. Nog zoveel jaar, maanden, weken, dagen, uren, minuten en seconden te gaan tot mijn 67e, de magische grens van mijn pensioen!

Pensioen moet je doen!

Wat een mooie uitspraak; pensioen moet je doen! En daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn man werkt in de pensioenen en mijn voordeel is dat ik een expert thuis heb zitten die mij met raad en daad te hulp schiet. Maar niet iedereen heeft een persoonlijke pensioenman thuis zitten. En bovendien is de vraag: Denk jij wel eens aan je pensioen?

De tijd van je leven

Daar komt de site De Tijd van je Leven om de hoek zetten want zo zeggen zij: Van uitstel komt afstel. Voor je het weet zijn er weer enkele jaren voorbij gevlogen. Ze willen graag dat we nadenken over ons pensioen en ervoor zorgen dat we niet alleen NU de tijd van ons leven hebben, maar ook als we met pensioen gaan. Want hoe vaak denken wij niet: 'Ach, dat doe ik nog wel eens... mij verdiepen in mijn pensioen'. Als je 20 bent ben je bezig met studeren, erna met afstuderen, dan maak je je druk over het krijgen van een baan, vervolgens of deze baan en de baan erna je wel geeft wat je wilt en voor je het weet zijn we flash forward 15 jaar en is er nog niets gebeurd en heb je overal een beetje gespaard via het pensioenfonds van het werk. En wat doe jij daarnaast? Leg je geld opzij, spaar jij in een persoonlijk pensioenfonds, of geef jij elke cent die je hebt uit?

Bucketlist

noorderlicht northern light canada
Source
Hoe het ook zij, je toekomst is belangrijk. Je zorgt goed voor je lijf zodat je oud kan worden, je probeert een mooie baan te vinden om geïnspireerd te blijven en geld te verdienen voor een fatsoenlijk dak boven je hoofd. En dus is het belangrijk en leuk om op deze manier over jouw bucketlist na te denken. Wat wil je allemaal nog doen? Wat wil je allemaal nog meemaken? En hoe wil je er als oudje bij zitten? Je kan je bucketlist invullen op de website van De tijd van je leven en misschien wint jouw droom wel!

Een stukje van mijn bucketlist:

Wat is jouw bucketlist en heb jij al eens nagedacht over jouw pensioen? Vind meer informatie hierover op de website 'De tijd van je leven'.

Labels: , ,