Say whut?

Natuurlijk maak ik best wel eens een foutje, dat doen we allemaal toch wel eens? Dat is alleen maar menselijk. Maar waar ik toch echt niet zo goed tegen kan, zijn de vele irritante taalfouten die ik op social media tegenkom. Ik ben geen Paulien Cornelisse, met 'Taal is zeg maar echt mijn ding'. Ik heb dubbel gelegen om dat boek (tip!), maar zoals ik al zeg: Het is niet zo dat ik altijd even netjes schrijf en zonder spelfouten. En ik weet ook niet altijd hoe het nu heurt: is het 'ja-woord' of is het 'jawoord' bijvoorbeeld? Ook geen onnodige vraag als je uitnodigingen voor je bruiloft aan het schrijven bent. (Ik ben er uit hoor trouwens, maar bedankt voor het meedenken) Desalniettemin wil ik even de volgende irritante zaken aanstippen:

Zo. There. Het is gezegd. Nu over tot de orde van de dag.

Aan welke taalfouten irriteer jij je?

Labels: