Doe Maar - Documentaire

Ik ben geboren in 1984 en dus heb ik natuurlijk niks meegekregen van Doe Maar en de hele gekte die er omheen hing. Maar toevallig waren mijn ouders van die hippe figuren die nog met regelmaat de laatste muziek luisterden. En platen kochten. En zo groeide ik toch een beetje op met de muziek van onder andere Doe Maar.
De Nederlandse band uit Noord-Brabant die menig meisjeshart op hol bracht. Iets wat mij een heel rare gewaarwording lijkt. Dan ben je al in de dertig en dan staan er meisjes van 14 te krijsen en te roepen dat ze van je houden. De muziek luister ik nog steeds en ik heb enkele persoonlijke favorieten waar ik helemaal gelukkig van word (denk aan: Ruma Saja) en heel hard meezing.

Een tijdje terug was er een documentaire over ze op tv (BNN) en die kan ik iedereen aanraden. Het begin van Doe Maar tot het einde aan toe. Wat maakten ze mee? Wat gebeurde er allemaal? Waar waren ze bang voor? Wanneer wilden ze niet wijken? Je ziet het allemaal in deze documentaire "Dit Is Alles".

Zie hieronder de trailer van de documentaire van Filmpjekijken.com:


Als je de clip niet kunt zien, volg dan deze link: http://youtu.be/GplNHltNGFs

Wil jij de documentaire zien, klik dan door naar: http://www.uitzendinggemist.nl/programmas/10481-doe-maar-dit-is-alles#


Ken jij de muziek van Doe Maar? Wat vind jij van hun muziek?

Labels: