31 - Cream white French shoes


Alors. Again such sweet and beautiful shoes, from France. France is my favourite when it comes to buying shoes. Ladies are petite (not really but we think they are) and thanks to that these shoes fit me, they are less wide than in The Netherlands. At least, that's what I think, it might not be true. Anyway...: Saved by the French! I have bought these in Southern France. I believe it was in Alès. The bands can be crossed at the back and I have fixed (or got them fixed) them several times. I never want to lose them. Thanks to the classic design they are a lovely pair that I love having in my closet. Because their characteristics I can wear them to chique parties instead of coming in with flashy blue or green shoes.

****

Alors. Weer zulke schattige schoenen, uit Frankrijk. Frankrijk is toch wel mijn favoriet als het gaat om het kopen van schoenen. De dames zijn er zo lekker petite en dat scheelt voor mij heel erg in de schoenen, want ze zijn daar minder breed dan hier in Nederland. Misschien scheer ik over één kam, dat zou kunnen, of ik ben gewoon tegen een paar goede exemplaren aangelopen en is de rest in Frankrijk ook knudde. Hoe dan ook: gered door de Fransen! Deze heb ik ook weer in Zuid-Frankrijk gekocht. Ik geloof dat het in Alès was. De bandjes kruisen op de achterkant en ik heb ze al meerdere keren laten opknappen (wederom de hakken en de verdomde keitjes in historische binnensteden) en ik wil ze nooit meer kwijt. Dankzij het klassieke voorkomen een geliefd exemplaar in mijn kast, want daardoor kan ik ze ook naar nette feesten en partijen aan in plaats van met een flitsend blauw of groen paar aan te komen.

Labels: , , , , , ,