Sephora style

I went to Sephora and if you walk around, you see two kinds of people: the picture-perfect people and the people who slightly panicking because they don't 'fit in'. I was one of those types - the last one.

Sephora is for people who don't know what I'm talking about a make-upstore on steroids but for many it will feel like a candyshop. Especially here in Paris, the store is massive. Everywhere you turn you see perfumes, beauty products and make-up. The most beautiful colors and the most delicious fragrances.

I came from outdoors and outdoors it's really, really cold. Probably not a good excuse but I clearly didn't think about make-up. Yes, I had some make-up on and yes my nails were nicely polished. But not like the girls a Sephora. With their beautiful red lips and perfect make-up they passed right by me. Even many costumers had beautiful, shiny hair and their haircuts looked glued to their heads, no signs of the wind that I came across (how's that possible?) A clear skintone. The funny thing is these people know exactly what they want and what they need. The even funnier part is there are people who have clearly got lost along the way. They walk aroud with their eyes wide open and shrugging because of all the choices they have. Best part was when I saw somebody looking totally exhausted of all the people and all the choices and heard her really sigh out loud. I really think this kind of beauty stores can make you feel overwhelmed and maybe - for some - make you a bit insecure because of all these wonderful people you see. I finally got to pick what I needed but one thing was for sure: Sephora isn't for the dummies, but only for the brave.

Have you ever been to Sephora and what did you buy?

****

Ik ging naar Sephora toe en als je er rondloopt, zie je twee soorten mensen: de picture-perfect mensen en de mensen die lichtelijk in paniek raken omdat ze 'er niet bij horen'. Ik was één van die laatste types.
Sephora is voor leken een uit de kluiten gewassen make-upstore maar velen voelen zich er een kind in de snoepwinkel. Zeker hier in Parijs, de winkel is echt gigantisch. Van voor naar achter alleen maar parfums, schoonheidsproducten en make-up. De mooiste kleurtjes en de heerlijkste geurtjes.

Ik kwam van buiten en buiten is het koud, waarschijnlijk geen goed excuus maar make-up had ik die dag niet overduidelijk aan gedacht. Ja, ik had me opgemaakt en ja, mijn nageltjes waren netjes gelakt. Alleen niet zoals de dames bij Sephora. Met prachtige rode monden en perfecte make-up passeerden ze mij. Ook vele klanten liepen erbij als door een ringetje te halen - mooie, glanzende haren en een kapsel waar duidelijk de wind niet doorheen was gewaaid (hoe doen ze dat?). Een huid zonder oneffenheden. Het grappige is dat deze mensen precies weten wat ze willen en waar ze naartoe gaan. Wat eigenlijk nog leuker is, zijn de mensen die duidelijk de weg zijn kwijt geraakt. Ze lopen met grote ogen heen en weer, halen hun schouders op bij het zien van zoveel keuze. Hoe moeten ze hieruit kiezen? Toppunt was toen ik een meisje zelfs uitgeblust zag kijken en een diepe zucht hoorde slaken. Hieruit blijkt dat een groot aanbod niet altijd tot een goede keuze kan leiden. Ik kan me voorstellen dat dit soort schoonheidswinkels je soms kunnen overrompelen en - bij sommigen - zelfs onzeker kunnen maken. Ik koos uiteindelijk wat ik nodig had, niet meer en niet minder. Maar één ding werd mij wel duidelijk: Sephora is niet voor de dummies, but only for the brave.

Ben jij wel eens bij Sephora geweest en wat heb jij er gekocht?

Picture

Labels: , , , , , , ,