9 Oktober - A Costume Drama


I love watching Costume Drama's. I actually don't exactly know why. I have always been told it's not for cool girls, but in fact I see a lot of my friends adore watching those movies in which we are all so careful with words and those looks to one another... And I must add I find my friends pretty cool. And I love it too! (So am I cool now as well? lol) You see women dressed in beautiful dresses and wonderful hats and where men still are sophisticated and courteous. Why for instance don't we say a fortnight anymore? I don't understand why it's been changed to 2 weeks. Anyway I'm just rambling on now.
Years ago I've watched Jane Eyre with my mom and my sister in law. We had a ball because we made fun of the leading actress. We thought she actually looked a bit like a duck with her funny upperlip. Still I keep on rambling on I see.

Well like I said: I love watching a costume drama and for now I have decided to watch BBC's (2006) Jane Eyre again. It's magnificent to watch it now, with this autumn weather. Though I have only seen the first episode, I can't wait to see some more!

What do you think about costume drama's? Is it for old spinsters or do you fancy costume drama's as well?


PS See below for the BBC's trailer.


*********************************

Ik vind het heerlijk om naar kostuumdrama's te kijken. Eigenlijk weet ik niet precies waarom. Feitelijk is mij altijd verteld dat het niet bepaald cool is om ernaar te kijken, maar ik moet zeggen dat veel van mijn vrienden het geweldig vinden om naar kostuumdrama's te kijken, kostuumdrama's waarin we altijd wikken en wegen in hetgeen wat we zullen zeggen en dit afgewisseld wordt met steelse blikken. En moet zeggen dat ik mijn vrienden behoorlijk cool vindt en zij kijken er ook naar. En ik hou er ook van! (Dus ben ik nu ook cool? haha) Vrouwen in prachtige jurken en hoeden en mannen die nog hoffelijk en voornaam zijn. In de boeken van Bronte en Austen spreken ze ook nog over een fortnight, dus 2 weken. Waarom ze dat in godsnaam in de Engelse taal veranderd hebben naar two weeks... dat mag Joost weten! Zonde! Taal kan zo mooi zijn. Anyway, ik zit hier maar wat te bazelen geloof ik.
Jaren geleden heb ik Jane Eyre met mijn moeder en schoonzus gekeken. We hadden vooral heel veel lol om de hoofdrolspeelster. We vonden dat ze er een beetje uitzag als een eend met haar vreemde bovenlip. En toch... blijf ik maar door kwebbelen...

Zoals ik al zei: Ik vind het heerlijk om een kostuumdrama te kijken (en met dit weer kan dat best, lekker warm onder de deken te kijken naar tochtige kastelen verlicht door kaarsen) en omdat ik dat zo heerlijk vind om naar te kijken heb ik besloten om weer BBC's (2006) Jane Eyre te kijken. Hoewel ik nu nog maar de eerste aflevering heb gezien, kan ik niet wachten om de rest te zien!

Wat vind jij van kostuumdrama's? Vind je het wat voor oude vrouwtjes of ben jij er ook wel voor in om af en toe een kostuumdramaatje mee te pakken?



Labels: , , , ,