Voornemens - Resolutions

Voornemens kunnen ook makkelijk midden op het jaar gemaakt worden. Toen ik op vakantie in Italie was wist ik dat ik mijn leven drastisch moest/wilde veranderen. Ik wilde de zomer proeven zoals ik dat vroeger ook deed als kind. Aangezien mijn leven er al jaren niet meer uitziet als dat van een kind moet je nu eenmaal een lijstje maken van de dingen die je dan wel wilt doen en daar tijd voor vrij maken.
En zo maakte ik op het strand in de Toscaanse zon de volgende lijst van Dingen Die Ik Nog Wil Doen (hetzij deze zomer nog, hetzij dit jaar nog)

* Leren surfen
* Op vrijdag ná het werk doorrijden naar het strand, de ondergaande zon bekijken en wijn drinken bij een strandtent
* Yoga op het strand
* Uitgebreid kokerellen voor vrienden en dan natafelen bij de lome zomeravonden
* Minder werken (32 of 36 uur per week) of in ieder geval NIET MEER OVERWERKEN (omdat het zijn weerslag op mijn gezondheid heeft)
* Uit eten bij Restaurant Zus
* It's not easy being green kijken
* 3x per week bloggen
* Oude, overbodige kleding wegdoen
* Afdansen en me niet druk maken over de passen
* Één goed outdoor festival/party bezoeken
* Één goed indoor festival/party bezoeken
* Film kijken met hapjes en ijs
* Uitwaaien op Scheveningen
* Boswandeling maken
* Terrasje pakken met vrienden
* Chocolat uitlezen

Ik kan inmiddels een paar dingen van mijn lijst afstrepen, maar ik zal jullie allemaal mijn vorderingen laten weten van De Lijst.

****************************************

Resolutions can be made during the year as well (instead of on New Year's eve). When I was on a holiday in Italy I felt I needed to change my life. I wanted to taste the summer and experience the summer like I did when I was a child. I know I am not a child anymore (for a while now) but I knew I needed to make a list of things I would like to do and clear my schedule to get more me-time. So I made my list at the seaside, in the sun, thinking of Things I Really Want to Do (this summer or just this year).

* Learn to surf
* On a friday after work going straight to the beach, watch the sunset and drink wine in a beachhouse
* Yoga on the beach
* Cook a great meal for friends and wine and dine until the night falls on warm summernights
* Work less (32 or 36 hours a week) or at least NOT WORKING LATE ANYMORE (because it affects my health)
* Go to Restaurant Zus
* Watch It's Not Easy Being Green
* Blog 3 times a week
* Throw out old, unnecessary clothing (well, not really throw but give away)
* Do my dancing exams and not worry about the steps
* Visit one good outdoor festival/party
* Visit one good indoor festival/party
* Watch a movie with good food and icecream
* Walk on Scheveningen beach
* Walk through the forest

--> * There's no good English word to say this: going to the terrace with friends
* Finish the book 'Chocolat'

Right now I can tick some of the boxes. I will let you all know my progress of The List.

Labels: , , , ,