Daylight Festival


As I was creating The List here on the blog I knew I would make great progress with it. Not only have I passed my exams for Topclass 1 in Ballroom dancing, I also had 1 date in my organizer for an outdoor event: Daylight Festival.
We went there Saturday (last week) and I had a nice time!!! The sun was shining and even Don Diablo was about to turn the table at the tent with house music. The other areas were only hardstyle and hardcore and we saw a boy who would 'gabber' on a very funny way. Somebody made a video of him, because we all thought it was so original. Hopefully he wouldn't feel awkward, but for as far as I could see he didn't care about anything at that time... So maybe I will get in hand of that little video (which was awfully recorded on a phone with somebody standing in front of the camera at the most 'important' moment of his gabber ritual) and show you some time. But not quite sure if I ever will!

Though the music areas weren't all my cup of tea I did have a nice time watching people (where did they all come from? Seriously) and dancing in the House themed tent. I have been there with my boyfriend and his brother and his little brother was dancing somewhere at the festival area as well.

What I missed? Grass. To sit on. What else? More different music styles perhaps but maybe the other people would've thought it was very various, but to me it sounded quite the same at the main stage as at the Shattered Memories tent.

I am not yet deleting 'Go to a good outdoor festival/party' from my list because I would like to go to one again this summer. But in fact I can delete this one off my list.

I am making quite some progress here. :)

***********************************************

Toen ik De Lijst uittypte op mijn blog, wist ik dat ik al vooruitgang zou boeken. Naast het behalen van mijn Topklasse 1 examen voor stijldansen, had ik al 1 datum in de agenda staan voor een outdoor festival: Daylight Festival.
Vorige week zaterdag zijn we er geweest en ik heb het naar mijn zin gehad!! De zon scheen en zelfs Don Diablo zou komen draaien in de tent met house muziek. De andere areas waren met alleen maar hardstyle en hardcore en we zagen een jongen die heel bijzonder kon hakken (ben ik inmiddels al zo oud/uit dat ik niet meer weet hoe dat tegenwoordig heet?), op een erg grappige manier. Iemand heeft een filmpje van hem gemaakt, omdat we vonden dat hij zo origineel danste. Hopelijk voelde hij zich daar niet ongemakkelijk bij, maar op dat moment zag het er naar uit dat hij zich nergens wat van aantrok... Wie weet kan ik nog wel aan het filmpje komen op een of andere manier (die overigens enorm slecht is opgenomen met een telefoon waarbij mensen net voor dezelfde hakkende jongen gaan staan als hij zijn 'kunstje' vertoont) en dan zal ik hem zeker nog eens hier posten. Maar geen idee of me dat ooit lukt!

Hoewel de muziek areas niet allemaal mijn smaak waren, heb ik me goed kunnen vermaken met mensen kijken (waar kwamen die lui eigenlijk allemaal vandaan? Werkelijk...) en dansen in de House tent. Ik ben naar het festival gegaan met mijn vriend, zijn broer en zijn kleine broertje stuiterde ook ergens op het festival terrein rond.

Wat ik miste? Gras. Om op te zitten. Wat nog meer? Meer muziekstijlen zou ik zeggen, maar misschien zullen de mensen die aanwezig waren gedacht hebben dat de muziekstijlen zeer verschillend waren. Toch klonken de Main stage en Shattered memories muziek mij allemaal hetzelfde in de oren.

Tot dusver zal ik mijn 'Één goed outdoor festival/party bezoeken' niet van mijn Lijst afschrappen omdat ik graag deze zomer nog naar zo een festival ga. Maar feitelijk mag ik hem natuurlijk al van De Lijst afhalen.

Ik boek behoorlijk wat vooruitgang! :)

Labels: , , , ,